راهنمای خرید ماشین دست دوم

راهنمای خرید ماشین دست دوم

 

خودروهای کارکرده

 

مزایا

 

قیمت: قیمت‌های خودروهای کارکرده و دست دوم به مراتب کمتر از خودروهای نو است و دارنده اصلی خودرو به دلیل استهلاکی که در خودروی خود رخ داده است دچار شوک شده و شما می‌توانید با قیمت خوب آنرا بخرید.

 

پرداختی‌های کم: نرخ‌های بیمه برای خودروهای کارکردخ به مراتب پایین است.

 

با میزان پول شما، ماشین‌های زیادی در دسترس است: آپشن‌هایی نظیر صندلی‌های چرم، کنترلر برقی، سیستم نویگیشن، چرخ‌های آلیاژی و ... به ندرت در قیمت ماشین کارکرده و دست دوم تاثیرگذارند.

 

معایب

 

گارانتی: خودروهای با عمر بیش از ٣ یا ٤ سال گارانتی ندارند.

 

تاریخچه (سابقه): خودروهای کارکرده و دست دوم دارای سابقه و تاریخچه‌اند، چه خوب؛ چه بد. مساله این است که ممکن است شما از تاریخچه صحیح و درست آن آگاه نباشید.

 

نکته نهایی در آن است که خودور نو با پرستیژ است و خودروی کارکرده و دست دوم ، منجر به کاهش هزینه شما می‌شود. فرض کنیم که شما بدون آنکه زیر بار قرض یا وام سنگین (که بیش از درآمد شماست)، بروید؛ توانایی خرید خودروی نو را داشته باشید، در این حالت خرید خودروی نو بهترین تصمیم است.

 

از طرف دیگر اگر شما فردی هستید که به ماشین به عنوان یک وسیله حمل و نقل که شما را از نقطه A به نقطه B می‌برد؛ نگاه می‌کنید و پرستیژ و شان و مقام برای شما چندان مهم نیست، خرید ماشین کارکرده و دست دوم برای شما گزینه خوبی است.

 

آیا من باید یک خودروی دارای تاییدیه خریداری کنم؟

 

ساده‌ترین پاسخ به این سوال این است:شاید. اما شما به خواندن ادامه دهید و از همین الان به فکر خریدن خودروی بدون تاییدیه نیفتید.

 

در حال حاضر خودروهای کارکرده و دست دوم دارای تاییدیه سهم بزرگی از معاملات خودرو را در بازار جهانی به خود اختصاص دادند. در سال‌های اخیر حدود ١٠% کل فروش‌ها مربوط به وسایل نقلیه دارای تاییدیه بوده و در این بین بیش از ٤٠% خریداران خودروهای کارکرده و دست دوم ، به خرید خودروهای کارکرده و دست دوم دارای تاییدیه مبادرت نموده‌اند.

 

خرید خودروی کارکرده و دست دوم دارای تاییدیه، آرامش خاطری هم‌تراز با خرید خودروی نو برای شما فراهم خواهد نمود.

 

بنابراین دیگری نیازی به فکر کردن نیست، درسته؟ یک خودروی کارکرده و دست دوم خوب دارای تاییدیه، با مسافت پیموده کم، قابلیت اطمینان بالا و گارانتی خریداری کنید.

 

اغلب خریداران حاضرند که حق‌العمل قابل توجهی را برای دریافت تاییدیه بپردازند که این امر منجر به آرامش روحی آن‌ها خواهد شد.

 

البته ممکن است شما یک خودروی کارکرده و دست دوم را از یک فروشنده و بدون تاییدیه، خریداری نمایید. با این حال، خریداران هوشمند گزینه‌های دیگر را نیز مد نظر قرار می‌دهند. اول و مهم‌تر از همه، اگر شما در حال خرید یک خودروی کارکرده و دست دوم از یک فروشنده خصوصی یا بدون تاییدیه از نمایندگی‌ها هستید، شما بایستی تمامی اطلاعات را در مورد خودروی مورد نظر کسب کنید.

 

این امر بدین معناست که شما نیاز به کارشناسان حرفه‌ای هما دارید تا خودروی مورد نظر را به صورت کاملا دقیق مورد کارشناسی قرار داده و یک تست رانندگی کامل را بر روی ماشین انجام دهد، علاوه بر کارشناسی خودرو شما باید یک گزارش کامل از تاریخچه خودرو داشته باشید. هنگامی که شما یک کارشناسی دقیق توسط هما انجام و یک گزارش در مورد تاریخچه ماشین تهیه نمودید، شما آماده هستید تا تصمیم نهایی خود را بگیرید.

 

کارشناسی‌های ١٥٠ نکته‌ای هما، که توسط کارشناسان مجرب و آموزش‌دیده انجام می‌گیرد، به خریداران این اطمینان خاطر را خواهد داد که خودرویی همانند خودروی دارای تاییدیه کمپانی‌ها و نمایندگی‌ها ولی با قیمت پایین خریداری کنند. هما به خریداران این اجازه را می‌دهد تا قلمرو گسترده‌ای برای انتخاب داشته باشند. ترکیب کارشناسی‌های دقیق هما ، گزارش تاریخچه خودرو و خدمات پس از فروش مناسب، قابلیت اطمینان بالا و آرامش خاطر فراوانی را برای خریداران در پی خواهد داشت.

 

چرا باید یک کارشناسی داشته باشید؟

 

چه شما خریدار باشید، چه فروشنده، سفارش یک کارشناسی حرفه‌ای که توسط متخصصان مجرب هما انجام می‌شود هم منجر به آرامش خاطر برای خریداران شده و هم سرعت فروش خودرو برای فروشندگان را افزایش خواهد داد.

 

خرید یک خودرو:

 

هر شخصی می‌تواند در کنار یک خودروی کارکرده و دست دوم پرسه زده، لگدی به تایرها بزند، کیلومترشمار را چک کند و رنگ و خوردگی‌های بدنه را بررسی کند. ما بیاید روراست باشیم؛ بسیاری از ما واجد شرایط کافی برای بررسی خوردگی‌های بدنه، رنگ‌های آن، زنگ‌زدگی‌ها و ... نیستیم، از طرفی به دلیل عدم تجربه لازم قادر نیستیم تا با یک تست ١٠ دقیقه‌ای مشکلات مکانیکی خودرو را تشخیص دهیم. این همان چیزی است که کارشناسان حرفه‌ای هما را وارد بازی می‌کند.

 

تجارب بالای این کارشناسان با تکنولوژی بالای هما ترکیب شده و به شما این امکان را می‌دهد که کارشناسی دقیق، کامل و یک گزارش به موقع داشته تا در نهایت بتوانید تصمیم نهایی خود را با آگاهی کامل بگیرید.

 

شما هیچ‌گاه خانه‌ای را بدون گزارش کارشناسی خریداری نخواهید کرد. بنابراین چرا شما نمی‌خواهید کارها و مطالعات مقدماتی لازم برای دومین سرمایه‌گذاری بزرگ عمر خود را با بهترین کیفیت انجام دهید؟ کارشناسان هما کارشناسی ١٥٠ نکته‌ای به همراه یک تست رانندگی انجام می‌دهند تا کلیه مسایل و عیوب محتمل خودرو را آشکار سازند. برنامه‌ریزی‌های هما عمدتا تا ٤٨ ساعت پس از سفارش شما انجام می-گیرد و پس از ٤٨ ساعت از کارشناسی نیز، گزارش کامل کارشناسی آماده شده و می‌تواند از طریق ایمیل برای شما ارسال شود.

 

کارشناسی‌های دقیق هما برای خریداران هوشمند حس اعتماد به نفس و آرامش خاطر پدید خواهد آورد، چرا که می‌دانند خودروی آن‌ها به دقت و توسط کارشناسان حرفه‌ای کارشناسی شده است.

 

فروش خودرو:

 

یکی از ترس‌های بزرگ برای خریداران خودرو آن است که خودرویی را خریداری نمایند که مرتبا خراب شده و نتوانند بر آن به عنوان یک حمل و نقل روزانه خود حسابی باز کنند. نمایندگان خودرو این ترس را با برنامه‌های خودروهای دارای تاییدیه برطرف می‌کنند و به خریداران خودرو این حس اعتماد را می‌بخشند که خودروی آن‌ها به طور دقیق و کامل کارشناسی شده و کلیه مسایل و مشکلات مکانیکی آن مرتفع شده است.

 

خریدارن حاضرند تا حق‌العملی را برای دستیابی به آرامش خاطر از خودروی خریداری شده بپردازند و بدانند که خودرویی را خریداری می‌نمایند که مشکل خاصی برای آن‌ها در پی نخواهد داشت.

 

فروشندگان صرف، همانند نمایندگی‌های دارای برنامه‌ها و تاییدیه‌های خاصی برای خوروهای کارکرده و دست دوم نمی‌باشند ولی آن‌ها نیز می‌توانند توجه خریداران را جلب نموده و حس اعتمادی را همانند نمایندگی‌های خودرو برای خریداران فراهم آورند که این امر هم نیز از طریق کارشناسی‌های ١٥٠ نکته‌ای هما امری است که به سادگی قابل حصول بوده و تاییدیه‌ایست که شرایط خوب ماشین را تصدیق می‌نماید.

 

گزارشات الکترونیکی کارشناسی خودروی هما، به عنوان یک ابزار مهم بازاریابی است، که می‌تواند خودروی شما را در لیست خودروهای کارکرده و دست دوم قرار دهد. همچنین این گزارش می‌تواند برای خریداران بالقوه ایمیل گردد و از طرفی می‌توانید پرینت‌شده این گزارش را به خریدارانی که برای دیدن خودروی شما می‌آیند نشان دهید.

 

این گزارش کارشناسی می‌تواند به عنوان یک تاییدیه و اعتبار مستقل برای خودروی شما محسوب شده و یک ابزار بسیار کارا در مذاکرات قیمت باشد. هزینه‌ای که شما بابت کارشناسی خودرو تقبل می‌نمایید، می‌تواند با فروش خودرو با قیمتی بالاتر از آنچه که انتظار دارید جبران گردد.

 

اگر خودروی شما دربین انتخاب‌های نهایی یک خریدار باشد، گزارش کارشناسی هما به عنوان یک تیر خلاص بوده و خریدار را مجاب می‌نماید که خودروی شما را خریداری کند.

 

چگونه فریب نخوریم!!

 

در حال حاضر بسیاری از فروشندگان در دنیا از آگاهی کم افراد نهایت استفاده را نموده و بیشترین سود را به دست می‌آورند. اما اگر شما گام-های درست و مناسبی را انتخاب نمایید (نظیر چگونگی تشخیص مشکلات یک ماشین و انتخاب خدمات کارشناسی مطمئن) منجر به یک معامله خوب و در نهایت خریداری یک خودروی خوب خواهد شد.

 

شما چه خودروی خود را از یک فروشنده صرف و چه از نمایندگی خریداری نمایید، چندین ترفند مشترک بین فروشندگان وجود دارد. برخی از این کلاه‌برداری‌ها آشکار و واضح هستند ولی برخی از آن‌ها دارای ظرافت‌های فراوانی بوده که تشخیص آن‌ها را نیز به مراتب مشکل می‌نماید.

 

در بسیاری از موارد فروشندگان، تلاش می‌نمایند تا خودرو را با برخی تجهیزات ناکارا و به دردنخور و با این فرض که مشتریان متوجه این موضوع نخواهند شد به فروش برسانند. بهترین راه برای مقابله با این کلاهبرداری‌ها این است، که از قبل در این موارد آگاهی لازم را داشته باشید.

 

شما با دانستن برخی تکنیک‌ها می‌توانید از خرید خودروهای با قطعات معیوب و نامطلوب اجتناب نمایید.

 

از تایرها شروع کنید. خودروهای کارکرده و دست دوم در اغلب موارد دارای لاستیک‌های ساییده‌شده می‌باشند و ارزش یک ست نو لاستیک ٤٠٠ دلار است. آج‌های تایرها را با قرار دادن یک سکه در داخل آن می‌توانید چک نمایید.

 

سیالات و مایعات خودرو را چک کنید. روغن ترمز، روغن موتور و ...

 

روغن را می‌توانید با گیج مخصوص ان چک کنید، بدین ترتیب که ابتدا ان را بیرون کشیده روغن روی آنرا پاک نموده و دوباره داخل نمایید. حال دوباره آنرا بیرون بکشید و مسیر روغن روی آنرا ملاحظه نمایید. شما می‌توانید با یک نشانه‌گذاری بالا امدن یا پایین رفتن سطح روغن را مشخص کنید. سطح پایین روغن می‌تواند نشانگر وجود نشتی و یا نیاز روغن به تعویض را نشان دهد.

 

برای چک کردن روغن ترمز ظرف مخصوص آنرا که در زیر کاپوت تعبیه شده باز کرده و سطح آنرا مشاهده نمایید.

 

وقتی که ماشینی را تست می‌کنید به صدای لنت‌های ترمز به خوبی گوش کنید. صدای جیغ‌مانند هنگام ترمز بیانگر آن است که این لنت‌ها نازک شده‌اند. البته این موضوع بدان معنی نیست که آن‌ها شکسته‌اند، بلکه صرفا بدین معنی می‌باشند که عمر آن‌ها کاسته شده است.

 

تشخیص تمامی موارد یادشده بدین معناست که این خودرو بعد از خرید نیاز به تعمیرات و کارهایی دارد، بنابراین نباید قیمت کامل مورد نظر فروشنده را پرداخت نمایید.

 

برخی از نکات هستند که خریدار خودرو به ندرت می‌تواند آن‌ها را تشخیص دهد. همین امر نیز روز به روز به افزایش کارشناسی‌های خودرو قبل از خرید، انجامیده است. کارشناسی‌های خودور قبل از خرید نظیر هما کارشناسی‌هایی را به خریداران پیشنهاد می‌دهند که توسط کارشناسان حرفه‌ای و باتجربه انجام می‌گیرد. این کارشناسی‌ها دقیقا شرایط کاری این خودروها را مشخص نموده و تعیین می‌کنند که چه قسمت‌هایی از خودرو نیاز به تعمیر دارند. هما به عنوان طلایه‌دار این صنعت یک کارشناسی مفصل ١٥٠ نکته‌ای را انجام می‌دهد که در کل ایران در دسترس می‌باشد.

 

نکاتی که هما آن‌ها را کارشناسی می‌نمایند عبارتند از آسیب‌های بدنه، شرایط عملکرد کلیه سیستم‌های خودرو شامل سیستم الکتریکی، موتوری و سیستم تهویه می‌باشد. هما دارای کارشناسان زبده در سطح کشور بوده و دارای تجربه فوق‌العاده‌ای در این زمینه است. انجام کارشناسی توسط هما به شما اعتماد به نفس و آرامش خاطر داده و شما را از شرایط واقعی انچه می‌خواهید خریداری نمایید آگاه ساخته و در داشتن یک معامله خوب یاری می‌رساند.

 

زمانی که شما از شرایط خودرو به خوبی آگاه شدید، برای معامله با فروشنده آماده هستید. هرچقدر هم که فروشندگان سعی در جلب اعتماد شما نمایند، همواره به این نکته توجه کنید که شما از تمامی جزییات آنچه می‌خواهید خریداری نمایید اگاه نیستید. زمانی که خود را به کارشناسی قبل از خرید و آکاهی‌های لازم مجهز می‌نمایید، شما قادر خواهید بود که به این مشکلات فائق آیید و یک معامله خوب داشته باشید.

 

هما چه چیزی را کارشناسی می‌کند؟

 

کارشناسان هما در سطح بسیار بالایی آموزش دیده‌اند تا بتوانند خودروی شما را به بهترین نحو ممکن ارزیابی و بررسی کنند. هما علاوه بر خودروهای کارکرده و دست دوم ، خودروهای نو و کلاسیک را نیز کارشناسی می‌کند. کارشناسان قسمت‌های خارجی، داخلی، زیر ماشین و موتور را به دقت بررسی می‌کنند. لیست زیر تعدادی از موارد مورد بررسی هما را نشان می‌دهد.

 

خارجی

 

خراشیدگی، ضربه و شگستگی‌های شیشه‌ها

 

خراشیدگی، تورفتگی و ضربه بر روی پنل‌ها

 

تعمیرات اخیر بدنه

 

رنگ‌کاری اخیر بدنه

 

تراز بدنه

 

شرایط تایرها و عمق آج‌ها

 

زنگ‌زدگی بدنه

 

داخلی

 

شزایط کفپوش و اثاثیه داخل نظیر پارگی، لکه، سوختگی و فرسودگی بیش از حد

 

عملکرد سیستم‌های الکتریکی نظیر رادیو، شیشه برقی، سانروف، قفل برقی، لامپ‌های داخلی و ...

 

عملکرد آینه‌های بغل، ترمز اضطراری، فندک، سیستم باز شدن کاپوت و ...

 

شرایط داشبورد، کیلومترشمار، ولت‌متر، چراغ چک موتور، لامپ ABS

 

نشانه‌های دود در داخل ماشین

 

تست سیستم گرمایش و تهویه

 

تایید پلاک خودرو

 

موتور

 

نشت مایعات و روان‌کننده‌ها

 

تراز کاپوت

 

خوردگی باتری

 

شرایط روغن موتور

 

سیستم محرکه

 

شرایط روغن ترمز

 

نویزهای غیرعادی موتور

 

شرایط تسمه‌ها و لوله‌ها

 

آسیب‌های ناشی از خوردگی در رادیاتور

 

زیر ماشین

 

بررسی بدنه زیر ماشین

 

نشتی مایعات

 

مشاهده شرایط اگزوز

 

آسیب‌ها و خوردگی‌های اخیر

 

زنگزدگی‌های اخیر

 

تعمیرات اخیر بدنه زیر ماشین

 

مشاهده شرایط پنل‌های حمل روغن

 

شواهد مبنی بر استفاده از کلمپ مارک

 

تست رانندگی

 

هماتست رانندگی را به عنوان یکی از آپشن‌های کارشناسی خودرو پیشنهاد می‌دهد. با انجام تست رانندگی بر روی ماشین، کارشناس اطلاعات بسیار باارزشی در مورد خودرو کسب خواهد نمود. اگر صاحب ماشین به کارشناس اجازه تست رانندگی را ندهد، کارشناس می‌تواند در کنار صاحب ماشین و در صندلی مسافر عملکرد ماشین را حین رانندگی بررسی نماید. تست رانندگی اجزا و مسائل زیر را تایید می‌کند:

 

سیستم انتقال/ کلاچ

 

شتاب‌گیری ماشین

 

سیستم فرمان

 

ترمزها

 

نویزهای غیرمعمول موتور

 

عملکرد کیلومترشمار

 

دود بیش از حد خروجی از اگزوز

 

هما و کارشناسان آن، این حق را برای خود قائل هستند که در صورت وضعیت نامطلوب جاده و یا هوا که منجر به خطراتی برای آن‌ها شود، تست رانندگی را انجام ندهند. در نهایت تصمیم نهایی جهت انجام یا عدم انجام این تست بر عهده کارشناس است.

 

درجه یا گرید کارشناسی خودروی من به چه معنی است؟

 

A: ماشین خیلی خوبی است. نمره یا گرید این ماشین‌ها بالاست. آسیب‌های خیلی جزیی دارد و در این حالت اگر طول عمر آن بیش از ٣ سال باشد، بیش از ٣ پنل آسیب‌دیده (اخیرا تعمیرشده) ندارد. آسیب چارچوب، آسیب‌های ناشی از سیل و آتش و تگرگ ندارد. اسقاطی نیست. هیچ مشکل مکانیکی ندارد.

 

B: ماشین خوبی است. امتیاز پایین‌تری نسبت به A دارد. آسیب‌های خیلی جزیی دارد. در این حالت اگر طول عمر آن بیش از ٣ سال باشد بیش از ٤ پنل آسیب‌دیده (اخیرا تعمیرشده) ندارد. آسیب چارچوب، آسیب‌های ناشی از سیل و آتش و تگرگ ندارد. اسقاطی نیست. هیچ مشکل مکانیکی ندارد.

 

C: ماشین متوسط. نمره در حد پایینی قرار دارد. آسیب‌های معمولی در آن وجود دارد و برخی آسیب‌های تعمیرنشده نیز دیده می‌شود. اگر مسافت پیموده‌شده آن بیش از ٥٠km باشد، نباید بیش از ٥ پنل آسیب‌دیده (اخیرا تعمیرشده) داشته باشد. اگر مسافت پیموده شده آن بیش از ٧٥km باشد می‌تواند بدنه تعمیرشده داشته باشد. آسیب چارچوب، آسیب‌های ناشی از سیل و آتش و تگرگ ندارد. اسقاطی نیست. چند مشکل جزیی مکانیکی می‌تواند داشته باشد.

 

D: ماشین زمخت. آسیب‌های تعمیرنشده بسیار مهمی دارد. آسیب‌های ناشی از سیل و آتش و تگرگ ندارد. اسقاطی نیست.

 

F: اسقاطی، آسیب‌های ناشی از سیل و آتش دارد. سند اسقاطی دارد و در واقع می‌توان از اجزای آن استفاده کرد.

 

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






برچسب‌ها:

تاريخ : چهار شنبه 3 تير 1394برچسب:, | 12:30 | نویسنده : محمد رضا |
.: Weblog Themes By BlackSkin :.